هدف از این جلسه و بهترین شیوه استفاده از این جلسه

به دوره فیلتر نویسی دیده بان بازار بورس خوش آمدید . قبل از وارد شدن به بخش های مختلف دیده بان بازار بورس شاید لازم باشد با مفاهیم و اصطلاحاتی در بازار آشنا شوید ؛ ما در این جلسه سعی می کنیم سریعا آنها را توضیح دهیم تا در جلسات آینده به اصل مطلب و خود فیلتر نویسی برسیم .

سرفصل های جلسات نه گانه دوره فیلترنویسی به شرح زیر است:

جلسه اول – مقدمات لازم از بازار های مالی

انواع بازارها در بورس ایران – آشنایی با محیط سایت بورس اوراق بهادار تهران ( tsetmc ) و دیده بان بازار

جلسه دوم – متغیرهای اصلی در دیده بان بازار بورس

در این جلسه با بیش از ۱۰ متغیر مهم در دیده بان من جمله قیمت پایانی، حجم مبنا، ارزش بازار، حجم معاملات،سود هر سهم،نسبت قیمت به درآمد،قیمت آخرین معامله و … آشنا می شوید.

جلسه سوم – ابزارهای موجود در دیده بان بورس

در دیده بان بازار بورس ابزارهایی جهت سهولت استفاده از محیط آن تعریف شده است که در آن به تشریح این ابزارها می پردازیم.مهم ترین بخش آن بخش تنظیمات می باشد.هم چنین انواع ابزارهای مالی را که می توان در دیده بان مشاهده کرد ( همچون سهام، اوراق مشارکت، اوراق تسهیلات مسکن و … ) تشریح شده است.

جلسه چهارم – مقدماتی بر فیلترنویسی

در ادامه توضیح داده شده است ( بند بعد )

جلسه پنجم تا نهم – ۲۵ فیلتر کاربردی

تشریح ۲۵ فیلتر کاربردی

 

اگر شما یک معامله گر حرفه ای می باشید یا اینکه با مبانی مقدماتی بازار بورس و سرمایه گذاری به ویژه در بازار بورس ایران آشنایی داشته و هم چنین آگاهی کاملی از متغیرهای تعریف شده در دیده بان سایت بورس دارید، می توانید از جلسه چهارم به بعد که کاملا به تشریح و توضیح فیلترنویسی از ابتدا پرداخته شده است رجوع نمایید.البته در جلسه چهارم توضیحات ابتدایی لازم برای ورود به دنیای فیلترنویسی توضیح داده شده است:

موارد مطرح شده در این جلسه: محیط فیلترنویسی، شیوه نگارش متغیرها در فیلترنویسی، عملگرها در فیلترنویسی، نکاتی مهم در رابطه با فیلترنویسی

از جلسه پنجم به تا جلسه نهم، ۲۵ فیلتر کاربردی را به صورت گام به گام تشریح کرده ایم.برای سهولت دسترسی، فیلترها در ۵ جلسه آورده شده است.لازم به ذکر است که عناوین این فیلترها را به صورت یکجا می توانید در جلسه پنجم مشاهده فرمایید.

لازم به ذکر است که در انتهای هر جلسه، لینک دانلود فایل های ویدیویی برای شما قرار داده شده تا در صورت نیاز، بتوانید به صورت آفلاین از محتوای فایل های تصویری بهره ببرید.

در آخر آنکه تعدادی از فیلترها به صورت فرمول برنامه نویسی می باشد که این فایل ها به همراه سری کامل فیلترها در پایان جلسه نهم جهت دانلود قرار داده شده تا در صورت نیاز بتوانید همزمان با آموزش از فیلترها استفاده نمایید.

 

معرفی دوره

 

مقدماتی از بازارهای مالی و روند الکترونیکی شدن معاملات و مزایای حاکم بر آن

در گام نخست، مقدماتی از بازارهای مالی و روند الکترونیکی شدن معاملات و مزایای حاکم بر آن توضیحاتی را ارایه می کنیم:

معرفی دیده بان بازار بورس

دیده بان بازار بورس به عنوان یکی از اجزای مهم در سایت بورس اوراق بهادار تهران می باشد که در ادامه به معرفی آن می پردازیم:

معرفی انواع بازار ها در بورس تهران

همانطور که مطلع هستید، در بورس تهران ۳ بازار پایه – فرابورس، فرابورس و بورس وجود دارد.آگاهی از هر کدام از بازارهای مزبور و شرایط و ویژگی های شرکت های پذیرفته شده در آنها، حائز اهمیت می باشد.به همین دلیل در ادامه به تشریح هر کدام می پردازیم:

بازار پایه – فرابورس

شرکتهای پذیرفته شده در این بازار جذابیت چندانی برای سرمایه گذاران حقیقی نداشته و اشخاص حقوقی به سرمایه گذاری در آن می پردازند.

بازار فرابورس

شرکت های پذیرفته شده در این بازار، شفافیت کمتری در بعد فعالیت خود دارند با این وجود از جذابیت های بیشماری برای سرمایه گذاران برخوردار می باشند.

بازار بورس

سهام پذیرفته شده در این بازار دارای بیشترین امتیاز از نظر رعایت الزامات سازمان بورس می باشند ( به ویژه سهام موجود در تابلوی اصلی بورس ).

 

دانلود فایل های این جلسه :